Follow Me n i'll follow u back =)

Friday, February 15, 2013

Gonna Miss You Sayang :')

Assalamualaikum And Hey. Well, hmm Can't I just go back to yesterday ? Can this please just be a dream? 

CERITANYA.


. Pada 22 Januari 2013, Mama jumpa Telur ayam Hutan, yang dah nak menetas tak jauh dari rumah. Mama tinggalkan jelah, bagi mak dia ambil balik. But tunggu punya tunggu, Mak kepada ayam ni tak datang-2. Mama bawak ayam ni masuk rumah, takut benda lain makan. Ayam ni Serious comel tau. Hee :')



Bising ayam ni. Mama letak kat bilik abang yang tengah 'tak berpenghuni' time tu. Lepas dah berapa hari, Anak ayam ni dah  besar sikit. HyperActive. Lompat sana lompat sini. And, apa yang paling aku tak boleh nak lupa, dia suka ikut kaki orang. Hihi How cute. At first, aku yang time tu otak agak sempit pelik Kenapa anak ayam ni asyik ikut je. Then Mama kata dia fikir kita ni 'mak' dia. Yalah, bukak-2 mata je nampak manusia. Bukan Ayam. Hihi Aku suka bila dia asyik ikut-ikut je. Bila lari, dia pun ikut lari. Dia ni suka main panas tau. Dah nama ayam hutan kan -__- Bila bawak dia tengah panas, dia pura-pura mati. Dia gembira sangat bila dapat cahaya matahari. Hee


THIS.


 Gambar 'dicuri' dari Instagram Kakak. Hikhik sori kak.


Nampak tak betapa gedik nya anak ayam ni pura-pura mati bila kena cahaya matahari ? Hihi. Mama suka panggil dia 'omey'. Aku pun jadi terikut panggil dia camtu. Dia ni makin lama makin cergas. Lompat punya tinggi. Dia bila kita letak kat tangan, tak lama lepastu mesti dia naik sampai bahu kita. Dia ni suka sangat patuk mulut orang. Haha . Betapa nakalnya dia kan. Semalam aku bawak dia masuk bilik aku. Dia baring-baring atas katil bilik aku Like a boss. Amboii. Nasib baik dia tak buang apa-apa kat atas katil aku. Haha.

Tapi semalam aku nampak dia ni menggigil-gigil,hmm Bilik aku tak ada lah sejuk sangat. Aku ingatkan Dia sejuk je ke apa. Tapi bila harini, aku bangun pagi, Mama kata dia ni dah macam menggigil teruk sangat, aku dah rasa macam nak nangis dah. Ya Allah aku sayang anak ayam ni sangat-sangat tahu. Aku suka bela haiwan. Tak lama lepastu, mama panggil aku. Mama kata anak ayam ni dah mati. YA Allah, hati aku masa tu.. Hanya Allah yang tahu. Even setakat anak ayam hutan je pun kan, aku sayang lah. Badan dia pun sejuk bila aku pegang time tu. Hmm aku rasa macam , nak nangis air mata darah tahu. Ya Allah, kalau lah masa boleh diputar balik. Sekarang ni, tiap kali aku duduk sorang-sorang, mesti teringat dia. Teringat bila dia ikut kaki aku. Teringat bila dia buat-buat mati.Hee Hmm Mati itu pasti, Hidup InsyaAllah. Im Gonna Miss you sayang :')


0 sesumpah:

Post a Comment