Follow Me n i'll follow u back =)

Sunday, June 16, 2013

Bicara Berirama Peringkat Daerah


"Assalamualaikum Warohmatullahiwabarokatuh. Salam Sejahtera, Salam Satu Bahasa" "Haa?! tak dengar lah tolong ulang boleh."
Maaf maaf. Terbawak bawak skrip pulak kat sini yee. Hik. Setelah lebih kurang 3 bulan berlatih untuk bicara berirama, tak masuk kelas, tak belajar, jadi gilagila, tempuhi suka dan duka sama sama akhirnya sampai lah hari pertandingan 13/6/2013 dekat SAM10. Kalau tak tahu pergi google sana. Kihkih

Ini kali pertama aku masuk dalam SAM10 tu pun sebenarnye, sebelum ni dapat tengok rumah guard tu jeee. *Eh ade ke rumah guard?* Haa yang penting aku dapat tengok dalam sekolah tu. Like seriously toilet sana bersih, tak ada conteng conteng pun. Ada satu dua je.Kalau budak SAM10 baca apa aku tulis ni, mohon berterima kasih sikit ye kat aku sebab dah puji sekolah diorang :p
Kawankawan sekolah rendah aku banyak jugak lah kat sini, bila dapat jumpa diorang kat sini, apa lagi .. gembira tak terkata lah. Lambailambai tangan semua.
Haa sambung balik, ada 15 Sekolah dari Daerah Hulu Langat yang masuk pertandingan ni. Perlu ke sebut satusatu? Erk hihi. Tapi semua muka diorang macam bersemangat jee. Double Wow gituu. And daripada 15 giliran, sekolah aku dapat undian giliran no 4. Nak menunggu tu memang seram lah kan. Tapi Sekolah no 3 tu entah ke mana hilangnya tak kenampakan tak datang datang. Tarik diri sebab terancam dengan sekolah aku lah kot. *muntah tayar basikal* 
Setelah penat 'menunggu sesuatu yg sangat menyebalkan bagiku'~ , akhirnya tiba giliran sekolah aku. 



"Satuu Malaysia~!" Sementara tu budak yg sorang tu tengah baca pantun. Sedap kot pantun dia. Hahaha.

Bila tengok tengok balik gambar, rindunyaa :(


Setelah buat persembahan dengan gemilang terbilang *Cehh* kitorang pun duduk lah balik tempat kitorang. Bila dah habis kesemua 15 persembahan, tiba lah saat yg paling dinantikan. Drum roll please! 
"Tempat ketiga dimenangi oleh Sekolah yang mendapat Undian giliran nombor 4, SMK Sultan Abdul Aziz Shah, Kajang"
Alahhh asal no tiga jee :( *tak reti bersyukur* Tempat kedua dimenangi oleh sekolah SMAPK dan tempat pertama jatuh kepada ...... Tuan Rumah Sendiri. SAM10. Hahaha Tahniah :)



Pehal blur ni ha?




Aku tak kisah sangat sebenarnya, kenangan tu yg lagi best bagi aku. Tiga bulan. 8 pagi. Even ada yang selalu datang lambat :p Daripada tak kenal, jadi kawan. To be honest, mula mula aku ingatkan diorang ni sombong sombong. Tapi betul lah kata pepatah 'Tak kenal maka tak cinta' 'Belum kenal belum tahu'.  *ade ke pepatah camtu* Dengan adanya BB ni, baru aku tahu diaorang semua baikbaik belaka. 
Yang penting, aku rindu diaorang semua. Dah bersama sama selama tiga bulan macamtu. Bukan sekejap kan, Dari tak hafal skrip sampai dah hafal skrip dgn gaya sekali. Bergurau sama sama. Gelak sama sama. Kena marah sama sama. Sakit hati sama sama. Gosipgosip sama sama. Jadi annoying sama sama. Jadi gila gila sama sama. Semuanya sama sama.

Rindu nak berlatih lagi. Rindu ayat ni:-

"Saas sporting tak?" "Sporting!"
 "Sayang Cikgu tak?" "Sayang!"
 "Comel tak cikgu?" "Comel!"
 "Nazirul songsang tak?" "Songsang!"
 "Ready for break clap?" "Yezza!" 

Rindu nak dengar perkataan ni

"Kak Diva"
"Baby"
"Songsang"
"Gangster Amanah"
"Kak Pantun"
Macam-macam lagi ah.


Rindu bila orang ajuk ayat dalam skrip aku "Cikgu cikgu, cikgu!" :))
And, rindu cikgu Rahimah dengan Cikgu Eli, thanks for everything 'cikgu keranda 153', Maafkan salah 'Anak anak keranda 152' ni ya?  :'D






Secolouful gambar ni, colourful lagi hidup aku bila dgn diorang *ceeewah*
Rinduuuuuuuuuu :')

0 sesumpah:

Post a Comment